Brev:
Overgang fra MME til almindelig mælk
19. august 2019
Alder:
11 mdr.
Overgang fra MME til almindelig mælk
Kære Helen
Tak for gode råd tidligere angående putning på eget værelse og antallet af flasker. Det var meget brugbart..:-)
Lige pt. får min datter tre flasker i døgnet - så vi kommer op på de 400 ml. Hun får mælk inden middagslur (snart i vuggestuen - indkøringen er i gang), inden natten og når hun melder sig om natten.
Til middag drikker hun cirka 100 ml, inden natten cirka 150 og om natten cirka 180 ml.
Det fungerer faktisk ret fint for os - hun kan dog undvære den inden middagsluren, men nu må vi hellere lige holde fast i den indtil hun er helt tryg i vuggestuen.
Nå, men om en god måned, så fylder hun jo 1 år. Derefter skal hun vel ikke længere have MME?
Har du nogle anbefalinger til, hvordan vi gør overgangen til letmælk god? Jeg synes, det virker så drastisk, hvis alle flasker pludselig fjernes, og hun blot skal drikke almindeligt mælk af en kop. Især gruer jeg lidt for flasken om natten. Er det skadeligt, hvis hun bliver ved at få en drømmeflaske med MME lidt tid endnu - og hvor længe kan det gå?
Hun har indtil videre ikke fået ret mange mælkeprodukter - kun ost faktisk. Jeg har prøvet med lidt tykmælk eller A38, men det synes hun ikke er særlig interessant.
Glæder mig til at høre din respons.
De bedste hilsner - Marie